The Nissan Club banner

Pytanie dotyczące przekaźnika silnika dmuchawy - 2013 Rogue

4.1K views 20 replies 2 participants last post by  Mister Nobody  
#1 ·
Silnik dmuchawy w moim Rogue z 2013 roku przestał działać. Jednak po zmostkowaniu włączył się. Po prostu nie włącza się, gdy przekręcam pokrętło. Sprawdziłem bezpieczniki - są w porządku. Następnie sprawdziłem przekaźnik. Wyjąłem przekaźnik silnika dmuchawy i zamieniłem go z identycznym przekaźnikiem z drugiej strony panelu bezpieczników. Dmuchawa nadal się nie włączała. Założyłem, że przekaźnik jest prawdopodobnie sprawny. Zauważyłem jednak, że akcesoria elektryczne, które są zasilane przez drugi przekaźnik, przestały działać, gdy włożyłem do niego przekaźnik silnika dmuchawy. Wydawało się to wskazywać, że przekaźnik silnika dmuchawy jest uszkodzony: kiedy zamieniłem je z powrotem, akcesoria elektryczne znów działały dobrze. Jestem zdezorientowany: przekaźnik silnika dmuchawy nie działał po żadnej stronie. Przekaźnik akcesoriów elektrycznych działał po jednej stronie, ale nie po drugiej. Sprawdziłem zaciski na płycie i otrzymują one zasilanie do przekaźnika. Istnieje ciągłość między innymi zaciskami, które kontrolują przełącznik przekaźnika. Czy ktoś ma jakieś pomysły, co się dzieje?
 
#2 ·
Wstaw nowy przekaźnik w miejsce, gdzie był ten od dmuchawy. Twój przełącznik przed przekaźnikiem mógł się zepsuć od stopienia, gdy przekaźnik dmuchawy spalił się, aby zwiększyć pobór prądu, przełącznik dmuchawy również się stopił, lub gdziekolwiek jest regulator prędkości, może rezystor?

Możesz zdjąć osłonę przekaźnika, aby po prostu wziąć palec i wcisnąć styk przekaźnika, aby się stykał, jeśli działa, to znaczy, że okablowanie przekaźnika jest w większości w porządku.
 
#5 ·
Często przekaźnik może się nagrzać na tyle, że zaciski, w które się wsuwa, rozluźniają się i nie przepływa przez nie tyle mocy. Należy pamiętać, że można otrzymać zasilanie w danym miejscu, ale z powodu luźnych styków moc nie jest pełna, np. do dmuchawy, która nie będzie działać. Pomyśl o osobach, które popełniają błąd sprawdzania obwodów pod kątem 'ciągłości'. Zapominają, że otrzymają 100% ciągłości tylko z 1 żyłą 50-żyłowego przewodu, podczas gdy pozostałe 49 żył jest pękniętych i przerwanych, a mimo to przewód zostanie przetestowany jako dobry. Obciążenie jednak się nie włączy, ponieważ nie ma wystarczającego przepływu mocy, aby je aktywować.

Jeśli wcisnąłeś styki przekaźnika ręcznie, aby go aktywować i nic się nie stało, przyjrzyj się dokładnie gniazdu.
 
#7 ·
Bardzo dziękuję za przesłanie instrukcji. To fantastyczne. W międzyczasie krótka aktualizacja: Dostałem nowy przekaźnik, ale przewidywalnie nie rozwiązał problemu. Mam teraz przynajmniej zasilanie do bezpieczników, co jest dobre, ale problem leży wyraźnie gdzie indziej. Moim następnym zadaniem jest dowiedzenie się, jak ominąć kontrolę prędkości włączania/wyłączania na płycie, aby sprawdzić, czy to tylko przełącznik. Jeśli przypadkiem wiesz, czy mogę zewrzeć złącza pinowe drutem, aby sprawdzić, czy ożyją, daj mi znać. Ponadto, jak zauważyłem, dokonałem odczytu na złączach pinowych, które (chyba) dostarczają zasilanie do pokrętła regulacji prędkości wentylatora, a odczyt wynosił tylko 4,9 V - nie wiem, czy powinienem dostawać więcej niż to, czy nie. Jeśli wiesz, daj mi znać. Jestem teraz w pracy i nie mogę tam zajrzeć ponownie do później, ale będę kontynuował ten wątek, dopóki nie zrezygnuję lub go nie naprawię. Dziękuję za wsparcie!
 
#8 ·
Jeszcze się nie udało. Jak wspomniałem, mam zasilanie w gnieździe przekaźnika dmuchawy. Jednak nie ma ciągłości między żadnymi zaciskami. Po drugiej stronie, gdzie wchodzi drugi przekaźnik, jest ciągłość między dolnym lewym gniazdem a górnym gniazdem. Czy powinienem mieć ciągłość między którymś ze slotów w gnieździe?
 
#10 ·
Tak, rozumiem, że ciągłość nie jest dobrym miernikiem. Próbowałem tylko dokonać prostego bezpośredniego porównania między porównywalnymi gniazdami, aby zobaczyć, czy są jakieś różnice, i to, co zobaczyłem, to to, że jest różnica. Po prostu nie wiem dlaczego. Gniazdo silnika dmuchawy ma dwa podłączone przewody z tyłu. Dwa dolne to zasilanie, a dwa górne, jak przypuszczam, mają wysyłać zasilanie, gdy przekaźnik jest włączony. Jedno gniazdo wykazuje pewną ciągłość między lewym górnym gniazdem a masą. Drugie nie. Myślałem, że powinno (obie strony powinny mieć te same cechy), ale naprawdę nie mam pojęcia, czy powinno, czy nie. A jeśli powinno, ale nie ma, zastanawiam się, czy awaria jest w samym gnieździe, czy gdzieś wzdłuż przewodu z tyłu. W każdym razie kończą mi się pomysły i być może podejmę jeszcze jeden wysiłek, aby zdemontować całość i pracować wstecz od silnika dmuchawy.
 
#11 ·
Przekaźniki zazwyczaj mają dwa obwody w każdym, jeden zasilający i wyprowadzający za pomocą małego przewodu dla cewki, a drugi zasilający i wyprowadzający, ale o większej mocy, aby zasilać cokolwiek, co przekaźnik obsługuje. Te dwa obwody NIE MOGĄ się stykać. Jest TYLKO JEDNO uziemienie tylko przy przewodzie cewki wychodzącym z cewki.
 
#12 ·
Kiedy powiedziałeś „schemat”, oczy mi się zaszkliły i mentalnie podniosłem białą flagę. 😉 Jednak w duchu niepoddawania się rzeczywiście rozebrałem to wszystko na części i cofnąłem się od silnika dmuchawy. Rezystor regulatora wentylatora wydawał się martwy, więc za 18 dolarów kupiłem jeden i po prostu go zainstalowałem. Dobra wiadomość jest taka, że dmuchawa działa! To zwycięstwo. Zła wiadomość jest taka, że działa tylko na jednej prędkości - wysokiej. Na razie jest w porządku, ale przyznaję się do pewnego poczucia porażki po początkowej radości z usłyszenia włączenia dmuchawy. Myślę, że część może nie być idealnie kompatybilna lub występuje problem z pokrętłem sterowania na konsoli. Ale hej, to rodzaj zwycięstwa, a jeśli nic innego, to chyba zawęziłem problem. Dziękuję wszystkim za wasz wkład. Mam nadzieję, że ta dyskusja pomoże również komuś innemu.
 
#13 ·
Cześć, gdyby ktoś jeszcze przeglądał ten wątek, podjąłem kolejną próbę naprawy silnika dmuchawy. Tym razem wymieniłem wszystko, co przychodzi mi do głowy. Włożyłem nowy i lepszej jakości rezystor. Wymieniłem wentylator na wypadek, gdyby stary robił zwarcie. Tymczasowo zainstalowałem nawet nowy moduł sterowania klimatyzacją, aby sprawdzić, czy to coś zmieni. Ze wszystkimi nowymi częściami wentylator nadal działa tylko na wysokich obrotach. Czy ktoś wie, czy w łańcuchu biegnącym od kontrolera do samego wentylatora jest coś jeszcze, co powodowałoby, że wentylator działa tylko na jednej prędkości?
 
#14 ·
Wszystkie odpowiedzi znajdują się prawdopodobnie na stronie HAC-44 w powyższej instrukcji. Różne prędkości są kontrolowane przez wzmacniacz automatyczny, który jest prawdopodobnie modułem klimatyzacji, wysyła on zmienny sygnał do wzmacniacza sterowania wentylatorem, który faktycznie zmienia napięcie prędkości na silnik. W tym systemie nie ma klasycznego rezystora.
 
#15 ·
Dziękuję. Szybkie pytanie, czy złącze M311 to złącze, które idzie do wzmacniacza sterowania wentylatorem? Czyli to, które ma tylko trzy bolce i łączy się bezpośrednio z tym wzmacniaczem, który jest obok pedału gazu? A złącze M54 to duży klips, który łączy się z tyłem modułu sterowania klimatyzacją?
 
#17 ·
Dziękuję. Tak, mój jest z ręcznym sterowaniem. I poszedłem do sekcji dokumentacji dla tego. Cokolwiek się dzieje, nie ma dla mnie sensu. Pokrętło sterowania wentylatorem włącza i wyłącza wentylator. Poza tym nic nie robi. Przycisk sterowania nawiewem działa. I wszystkie inne przyciski na module sterowania klimatyzacją działają dobrze. Zastanawiam się, dlaczego włącza się na wysokie ustawienie, ale nie działa regulacja prędkości wentylatora. Jak wspomniałem, mam drugi moduł sterowania klimatyzacją, który kupiłem na złomowisku i zainstalowałem go i był dokładnie ten sam wynik. Więc nie sądzę, żeby to był moduł sterowania klimatyzacją. Wymieniłem wentylator. Wymieniłem moduł sterowania wentylatorem. Wydaje się, że może jest jakieś zwarcie w okablowaniu... ale nie mogę rozgryźć, jak płynie prąd. Zaczyna się z pełną mocą. Gdzieś między pokrętłem a wentylatorem coś powinno regulować przepływ prądu. Być może to jest pomijane lub przeskakiwane...
 
#18 ·
Ok. Miałem przełom. Poszedłem przetestować napięcie na zacisku 36 w wiązce, która łączy się z modułem sterowania klimatyzacją i okazuje się, że coś jest nie tak z wiązką przewodów. Jeśli poruszam lub naciskam przewody we właściwy sposób, regulator dmuchawy działa zgodnie z przeznaczeniem. Jednak kiedy poruszam nim, czasami wyłącza również sprężarkę. Zasadniczo więc cała ta część wiązki, w której łączy się z modułem sterowania klimatyzacją, wydaje się być luźna lub po prostu nie w porządku. Spryskałem to środkiem do czyszczenia styków, ale to nie pomogło. Co ja mam z tym zrobić? Nie mam pojęcia, co jest na drugim końcu tej wiązki ani dokąd prowadzi. Wydaje się dziwne, że coś takiego się psuje... jakieś sugestie, jak sobie z tym poradzić?
 
#20 ·
Brzmi okropnie. LOL. Szukałem w Internecie, żeby zobaczyć, czy w ogóle mogę znaleźć tę uprząż, jeśli do tego dojdzie, ale bez szczęścia. Jeśli masz jakiś pomysł, gdzie mógłbym to znaleźć, daj mi znać. Trochę liczę na to, że to tylko na końcu klipsa. Kiedy potrząsam uprzężą w innym miejscu, nic się nie dzieje. Wydaje się, że jest tuż przy klipsie. W najgorszym wypadku sprawdzę lokalne złomowiska.
 
#21 ·
Cześć wszystkim. Wracam, aby potwierdzić, że rozwiązałem ten problem. Okazało się, że było luźne połączenie przy klipsie, który wtyka się z tyłu modułu sterowania klimatyzacją. Właściwie dwa luźne połączenia: czerwony i niebieski przewód w górnym rzędzie klipsa po stronie pasażera. Aby to naprawić, musisz wyjąć przewody z klipsa. Ktoś inny wyjaśnia ten proces tutaj: Nissan 370Z Forum - View Single Post - DIY - Nav System Conversion. Zauważ, że użyłem zwykłej, ale dość cienkiej igły do szycia, aby nacisnąć na zakładkę zwalniającą, aby wyjąć przewody. Nie wbijałem niczego młotkiem, jak sugerowano w tym linku. Kiedy wyjąłem dwa przewody, najpierw przetestowałem je na pinach, aby sprawdzić, czy rzeczywiście są luźne. Były. Następnie użyłem paznokcia, aby podnieść małą metalową zakładkę na dole metalowego żeńskiego połączenia na końcu przewodu (zobaczysz to), a także bardzo delikatnie ścisnąłem ją mocniej (od boku do boku) szczypcami igłowymi. Włożyłem przewody z powrotem do klipsa i wszystko działa dobrze. Teraz, gdy to zrobione, nowy silnik dmuchawy i nowy rezystor (lub cokolwiek to jest), wszystko działa jak należy. Silnik i tak piszczał - więc trzeba go było wymienić. Rezystor... Nie wiem. Może lepki, piszczący wentylator coś zrobił (podgrzał przewód?), aby połączenia się poluzowały, a może nie są ze sobą powiązane. Nie mam pojęcia. W każdym razie, jest zrobione i ze wszystkimi częściami prawdopodobnie wydałem na to około 80 dolarów. Nie jest źle. Po prostu żmudne. Dzięki za wsparcie i powodzenia w przyszłych projektach.