The Nissan Club banner

Zoemend geluid

298 views 1 reply 2 participants last post by  amc49  
#1 ·
Ik heb een 2023 Rogue en er komt een zoemend geluid van het dashboard aan de passagierskant bij het accelereren. Het klinkt als een tattoo-pistool. Lijkt het alleen te doen bij het accelereren.

#2 ·
Waarschijnlijk een probleem met de motorsteun............voornamelijk aan de passagierskant. De dashboardkastjes kunnen ook zoemen met de juiste voorwerpen erin. Mijn Versa deed het totdat ik het ene ding erin verwijderde dat het juiste gewicht had om in het natuurlijke frequentiebereik van het chassis te vallen om precies zo te zoemen.

VEEL auto's van ALLE merken proberen dat nu gemakkelijk te doen, omdat ze al het gewicht van de aandrijflijn van de bovenkant van de motor en de transmissie hebben gehangen, zoals schommelstoelen om naar beneden te hangen, en dan verankeren ze het gewicht om te slingeren met een transmissiesteun aan de achterkant van de transmissie. Hierdoor kan de voorkant van de motor vrij bewegen om de krukasvibratie te dempen met de steun aan de passagierskant als de belangrijkste schokdemper daar. Die steunen moeten perfect zijn om dat te dempen. En ik bedoel perfect.