The Nissan Club banner

Bedrading bestuurdersraam

3 reading
103K views 36 replies 8 participants last post by  amc49  
#1 ·
Dus zoals gewoonlijk ga ik één ding repareren en iets anders kapot maken.

Hoe dan ook, weet iemand waar ik een diagram kan vinden met de draden die in welke sleuven van de connector van het raam aan de bestuurderskant gaan? Ik heb het over de witte clip die je moet verwijderen om het deurpaneel te verwijderen. Er zitten 7 draden in en hij is niet gelabeld. Alle draden kwamen eruit toen ik de clip verwijderde.
Het zou de bovenste connector zijn, niet de bruine of de middelste kleine witte.

#2 ·
Of, als iemand de tijd heeft en de deurconstructie uit elkaar kan halen (twee schroeven en de behuizing omhoog trekken) en een foto kan maken van waar de draden naartoe gaan, dan krijg je bonuspunten. Ik heb geprobeerd de draden in veel verschillende configuraties te mengen en te matchen en kan niet alles aan het werk krijgen.

#3 ·
Ik zou je helpen als:
1. mijn auto hier was
2. Ik wist hoe ik de deur uit elkaar moest halen.

Ik zal kijken of ik iets via Google kan vinden

#4 ·
i would help you if:
1. my car was here
2. I knew how to take the door apart.

ill see if i can find something through google
Ja, ik heb Google op en neer gecontroleerd. Het enige wat ik vond was dit diagram waar de draden genummerd waren, maar de draden die erin gaan, zijn kleurgecodeerd. Was geen hulp. Misschien heb je meer geluk, bedankt!

#5 ·
Het is geen foto, maar laat het me weten als dit helpt, zo niet, dan google ik wat meer.

BEDRADING INFORMATIE: 2002 Nissan Altima
DRAAD DRAADKLEUR LOCATIE
12V CONSTANTE DRAAD GROEN Ontstekingsharnas
12V CONTACTDRAAD ZWART/ROOD Ontstekingsharnas
12V ACCESSOIRE DRAAD ROOD Ontstekingsharnas
TWEEDE ACCESSOIRE DRAAD WIT/BLAUW Ontstekingsharnas
STARTER DRAAD ZWART/ROOD Ontstekingsharnas
TWEEDE STARTER DRAAD ZWART/GEEL Ontstekingsharnas
PARKEERLICHTEN (+) ROOD/BLAUW Harnas in de voetenruimte van de bestuurder
STROOMDEURSLOT (-) ROZE Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
STROOMDEUR ONTGRENDELEN (-) BRUIN Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
BESTUURDERSDEUR TRIGGER (-) LICHTBLAUW Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
PASSAGIERSDEUR TRIGGER (-) ROZE/BLAUW Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
ACHTERDEUREN TRIGGER (-) ROOD/ZWART Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
motorkap TRIGGER (-) GEEL/ZWART Motorkapschakelaar onder de motorkap
KOFFERBAK TRIGGER (-) PAARS/WIT Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
KOFFERBAKONTGRENDELING (-) ROOD/ZWART of BLAUW/ROOD Bij carrosserie-regeleenheid bij zekeringkast
FABRIEKSALARM ARMEREN (-) ROZE/BLAUW Bij deurschakelaar in de bestuurdersdeur
FABRIEKSALARM ONTGRENDELEN (-) WIT/BLAUW Bij deurschakelaar in de bestuurdersdeur
Om de fabrieksalarm arm- en ontgrendelingsdraden te testen, meet de draden terwijl u de sleutel in de cilinder van de bestuurdersdeur draait. Deze draden vergrendelen en ontgrendelen ook de deuren. Een dubbele puls is vereist om de deuren te ontgrendelen.
TACHOMETER WIT/GROEN Motorregeleenheid achter het dashboardkastje
REMMDRAAD (+) ROOD/GROEN Bij rempedaalschakelaar
TOETER TRIGGER (-) GROEN/WIT Harnas bij stuurkolom
LINKER VOORRAAM OMHOOG BLAUW/ROOD Bij bestuurdersraammotor in de deur
LINKER VOORRAAM OMLAAG BLAUW/WIT Bij bestuurdersraammotor in de deur
RECHTER VOORRAAM OMHOOG GROEN Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur
RECHTER VOORRAAM OMLAAG GEEL Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur
LINKER ACHTERRAAM OMHOOG PAARS Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur
LINKER ACHTERRAAM OMLAAG BLAUW Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur
RECHTER ACHTERRAAM OMHOOG ROOD/GEEL Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur
RECHTER ACHTERRAAM OMLAAG GEEL/ZWART Harnas in de voetenruimte van de bestuurder vanaf de bestuurdersdeur

of hier is de link
http://alarmsellout.com/support/diagrams/vehicle/NISSAN ALTIMA 1993-2005.pdf

#7 ·
Image

Die draden gaan hierin:

Image

Nadat ze erin zijn geplaatst, is er nog een stuk dat ze in die clip vastzet die erop komt. Ik heb iets nodig dat zegt welke kleuren draden waar moeten komen of een foto die het allemaal correct laat zien. lol wat een rommel.

#9 ·
^ als ik hiernaar kijk, weet ik niet zeker of dat de Altima-schakelaar is, Google zei het, maar dat lijkt niet op dezelfde schakelaar die jij hebt, als je auto dezelfde Q37-schakelaar heeft, kan ik daar een foto van maken, het lijkt op wat je hebt gepost

#10 ·
Nee, dat werkt niet. Net de lokale Nissan-dealer gebeld en ze zeiden dat ik mijn auto daar een nachtje moest laten staan lol. Vroeg ze of ze gewoon een schema hadden waar ik naar kon verwijzen en ze zeiden "Ik denk het niet" :crazy: wtf

#11 · (Edited)
Sorry dan, ik kan het niet vinden, ik heb alles gevonden van Corvettes tot waardeloze jaren 80 auto's, maar geen Altima.

wtf? hoe zijn ze van plan het te repareren zonder een diagram? domme mensen:crazy:

terzijde, als je het gerepareerd hebt, gebruik dan gekleurde stiften om te markeren welke draad waar gaat... fail safe

zou de passagierskant niet dezelfde kabelboom hebben? kun je die niet bekijken?

#12 ·
zou de passagierskant niet dezelfde kabelboom hebben? Kun je daar niet naar kijken?
Bedankt voor je hulp, ik waardeer het echt.
De passagierskant bedient alleen het passagiersraam en de sloten.
De bestuurderskant bedient alle ramen, elektrisch verstelbare spiegels, deur- en raamsloten.
Terzijde, ik heb tenminste nieuwe luidsprekers geïnstalleerd.

#14 ·
Ik geloof dat ik tot het besef ben gekomen dat deze eenheid daadwerkelijk de elektrische spiegels aanstuurt. En ik heb er zelfs een schema voor gevonden, hoewel het in een voor mij onbekende taal is geschreven. Sommige ramen gaan echter wel op en neer, andere niet. Nu ben ik radeloos, want alles lijkt goed aangesloten te zijn. Tijd voor meer vallen en opstaan.

#15 ·
ehh, daar benijd ik helemaal niet, tijdrovend. laat me weten als je het aan de praat krijgt, als het niet te moeilijk is, haal ik mijn deurpaneel eraf en maak er een foto van voor je

#21 ·
Sorry... kreeg dit vanavond wat laat. Ziet eruit alsof alles nu goed is.
Het is allemaal goed, nog niet uit de problemen. Als ik de ramen niet kan vinden, stuur ik je een pm. Ook bedankt voor de speakers. Klinkt nu tien keer beter. Was wel een beetje raar, want hoewel sommige van mijn oude er niet kapot uitzagen, geen scheuren, klonken ze zeker zo.

#23 ·
Laat het me weten als je foto's van de raamkabelboom nodig hebt. Ik heb foto's gemaakt van alle stekkers achter het deurpaneel.
Zal doen, maar gelukkig zijn de enige draden die er helemaal uit zijn gekomen degene die je hebt gepost. Ik denk dat de andere misschien gewoon los zitten of zo. Na de haaienspel ga ik de niet-geïsoleerde bevroren garage in en probeer het nog eens.

#24 ·
Veel dank mensen, maar helaas lijkt het iets anders te zijn, hoewel ik niet zeker weet wat het zou kunnen zijn. De ramen willen soms naar beneden rollen, maar alleen als ik ze in een bepaalde hoek houd. De verbindingen op het hele ding daar gecontroleerd en alles zit goed vast.
Alle draden op de juiste plaats aangesloten zoals op de geplaatste foto's te zien is, maar nu werkt er niets meer nu ik alles weer heb teruggeplaatst. :banghead:
Op naar de autoreparatie! :eek:wned:

#26 ·
Veel dank mensen, maar helaas lijkt het iets anders te zijn, hoewel ik niet zeker weet wat het zou kunnen zijn. De ramen willen soms naar beneden rollen, maar alleen als ik het in een bepaalde hoek houd. De aansluitingen op het geheel daar gecontroleerd en alles zit vast.
Alle draden op de juiste plaats aangesloten zoals op de geplaatste foto's, maar niets werkt nu ik alles weer heb teruggeplaatst. :banghead:
Op naar de autoreparatie! :eek:wned:
Wat werkt er allemaal niet?

Spiegels, ramen, deursloten? En werken ze op de andere deuren?

Ik heb die hele schakelunit als je er een nodig hebt. Stuur me een PM.

#27 ·
Het rare is dat ze wel werken als ik de bruine connector echt hard indruk terwijl ik hem omhoog houd. Maar hij zit niet los. Niet alles werkt als ik dat doe, dus het kan zelfs zo zijn dat het niet eens komt doordat ik erop duw. Als dat ook het geval is, is het waarschijnlijk ook geen zekering, want als die kapot was, zou er nooit iets werken. Verdomme, ik ben de weg kwijt haha Ik haat elektrische rommel.

#28 ·
Korte update. Nu licht de streep niet op. De kilometerteller is leeg en de lampjes die de snelheidsmeter en toerenteller verlichten, werken niet... en mijn radio en alle lampjes daar zijn ook uit totdat ik mijn koplampen aanzet. Sh*t. Tijd om naar de garage te gaan.

#29 ·
Korte update. Nu licht het dashboard niet op. De kilometerteller is leeg en de lampjes die de snelheidsmeter en toerenteller verlichten werken niet...en mijn radio en alle lampjes daar zijn ook uit totdat ik mijn koplampen aanzet. Sh*t. Tijd om naar de garage te gaan.
Zoek de zekering onder het dashboard met de tekst 'batterijbesparing', maar ik denk dat je probleem uiteindelijk een slechte BCM zal zijn....:sad:

#30 ·
Ik snap gewoon niet hoe het iets anders kan zijn dan de bedrading, want als ik het op een bepaalde manier vasthoud, werken de ramen en sloten. Maar dan zouden de radio en het dashboard niet kapot moeten zijn als dat het enige probleem was. Even ter verduidelijking, als het de bcm is, dan is dit alles wat ik nodig heb om dingen te repareren?
2002 NISSAN ALTIMA BCM BODY CONTROL MODULE
Dat is niet zo duur als ik dacht.

#33 ·
Dus zoals gewoonlijk ga ik één ding repareren en iets anders kapot maken.

Hoe dan ook, weet iemand waar ik een diagram kan vinden dat laat zien welke draden in welke sleuven van de connector van het raam aan de bestuurderskant gaan? Ik heb het over de witte clip die je moet verwijderen om het deurpaneel te verwijderen. Hij heeft 7 draden en is niet gelabeld. Alle draden kwamen eruit toen ik de clip verwijderde.
Het zou de bovenste connector zijn, niet de bruine of de kleine witte in het midden.