The Nissan Club banner

1 - 9 of 9 Posts

·
Rockin the Kasbah
Joined
·
4,106 Posts
Discussion Starter #1
Last night my dad and I rolled new clevite bearings in the bottom end of my altima...gratned the whole process took about 30 mnutes to get them in sucked, as it took me another whole day of workign to get the covers back on and everythign together again (vc, upper/lower cover, cross members, moutns etc)

But it's soooooooooooo worth it to have it fire up and see pressure!!!!

Going to go on a preliminary run this evening, at wopping 3 psi lol

Gotta be nice on the break in!!!

Wooot, this may be off topic but I posted hear as to show these guys with CEL's that there is always a bigger problem out there, just keep with it and get er done!!

Pics of turbo tomorrow!!
 

·
Rockin the Kasbah
Joined
·
4,106 Posts
Discussion Starter #4
After a month of dissapointment, tonight felt so good driving it...just a damn shame the exhaust band clamp (temp fix) fell of and the car sounds like a semi truck!!!
 

·
Breu Meister
Joined
·
6,646 Posts
hhahah damn clamps always fall off...that car must sound like a beat like that. can you hear anything while driving like that? I doubt it
 

·
Rockin the Kasbah
Joined
·
4,106 Posts
Discussion Starter #6
All i hear is lotsa turbooooooooo lol

I need to get it fixed tho, it makes the AF meter go wacky because cold air being in there lol...
 

·
Rockin the Kasbah
Joined
·
4,106 Posts
Discussion Starter #8
Through a local performance shop...90 bucks for clevite rod and mains

actually i ahve a set of clevite rod bearings if you're interested in them...
 
1 - 9 of 9 Posts
Top