The Nissan Club banner

Stereo bedradingsschema nodig

4.8K views 8 replies 3 participants last post by  amc49  
#1 · (Edited)
Deze website heeft maar een paar pestkoppen, dus ik ga weg.

#2 ·
Je hebt aftermarket schema's NOOIT kunnen vertrouwen en ook niemand heeft ooit een OEM-radio gemarkeerd waar ik ooit mee heb gewerkt.

Tot zover dat.

Je moet het OEM-schema opzoeken of er zelf een maken en dan de aftermarket schema in een overlay plaatsen om te zien wat overeenkomt en wat niet, en dan de benodigde wijzigingen markeren om de nieuwe te laten werken en dan draden verplaatsen als dat nodig is. In sommige gevallen kan de draadkleur wel eens niet overeenkomen, maar als het goed gedaan is, werkt het nog steeds.

#7 · (Edited)
Even een update voor iedereen die misschien met hetzelfde newbie-probleem te maken heeft. De draadkleuren op de pigtail-adapter komen meestal overeen met de kleuren op de aftermarket-stereo en niet met de kleuren op de auto. Ik ontdekte dat alleen geel en rood omgekeerd waren (ACC en Constant 12v+). Om de een of andere reden zette mijn stereo geel als constant en rood als ACC, maar de pigtail zette rood als constant en geel werd gelabeld als "geheugen", maar het staat in de positie van ACC voor de autokant.

Ik was in de war en dacht dat de draden zouden overeenkomen met mijn autobedrading, maar ze komen in feite overeen met de stereo.

Het is mijn eerste auto en de eerste keer dat ik met auto's bezig ben, dus lach me niet uit als je dit allemaal al wist 🐥