Wow. Ik weet dat dit laat is, maar ik heb net hetzelfde probleem ervaren met mijn 2016 Maxima. Dezelfde lampjes gingen branden op mijn dashboard, maar dan vóór de terugroepactie.
In eerste instantie had ik problemen met de rem/stoplichtschakelaar in de auto boven het rempedaal. De auto startte niet als ik de rem indrukte, maar ik kon de auto wel op afstand starten en hij schakelde over van afstand als ik de rem indrukte. Na een tijdje werkte zelfs de start op afstand niet meer (meteen). Ik moest in de auto zitten en herhaaldelijk op de rem trappen of gewoon wachten. Het was alsof er ergens kortsluiting in de bedrading zat. Na onderzoek naar het probleem bleek dat ik de rem/stoplichtschakelaar moest vervangen.
Ik heb de rem/stoplichtschakelaar vervangen, maar de nieuwe schakelaar te ver door het daarvoor bestemde gat geschroefd. De eerste keer blokkeerden de remmen en de auto vloog bijna in brand. Ik heb de hoogte van de schakelaar opnieuw afgesteld en de remmen blokkeerden niet (deze keer) of sleepten, en de lampjes voor Forward Emergency Braking en Slip Indicator gingen niet meer branden. Het probleem met de auto die niet van binnen en op afstand startte, verdween, maar kwam uiteindelijk terug. Nadat ik een telefoontje van de dealer had gekregen om een afspraak te maken voor dezelfde terugroepactie (Actuator), bracht ik de auto weg. Ze moesten een nieuw remlichtrelais onder de motorkap installeren om de auto te verplaatsen. Toen de reparaties waren voltooid, ging ik naar huis. Tijdens het rijden ging hetzelfde waarschuwingslampje branden dat u had ervaren, Forward Emergency Braking System. Ik bracht hem terug naar de dealer en vertelde hen dat het waarschuwingslampje niet was gaan branden vóór hun 'reparatie'. De monteur vertelde me dat de rem/stoplichtschakelaar verkeerd was afgesteld/geïnstalleerd (door mij). Ze wilden $135 alleen al om de schakelaar een centimeter naar buiten te schuiven (ik overdrijf niet). Ik nam de auto mee naar huis en stelde de schakelaar af door het daarvoor bestemde gat boven het rempedaal, ver genoeg om net contact te maken om de remmen te activeren. Ik ging met de auto rijden en mijn probleem was opgelost! Geen Forward Emergency Braking System-lampje meer!!!
Misschien heeft u een defecte rem/stoplichtschakelaar? U kunt ze kopen voor $10-$16. Natuurlijk, als u naar de dealer gaat, kunnen ze $30+ in rekening brengen.