The Nissan Club banner

ABS-actuator, Slipindicator, Indicator voor het noodremsysteem vooraan

1 reading
13K views 16 replies 7 participants last post by  rjardine  
#1 ·
Mijn ABS-actuator is vervangen op mijn Nissan Maxima uit 2017 vanwege een terugroepactie. Nu branden mijn slipindicatorlampje en mijn voorste noodremsysteemlampje. De slipindicator brandt constant en het voorste noodremsysteemlampje gaat branden zodra ik ongeveer 20 mph bereik. Mij wordt verteld dat het vervangen van de ABS-actuator hier niets mee te maken heeft, maar de lampjes gingen pas branden nadat de ABS-actuator was vervangen. Heeft iemand hier kennis van? Er is mij meer dan duizend dollar aangeboden om dit probleem te repareren. Mijn auto heeft pas 52.800 mijl en ik heb geen problemen gehad met mijn auto totdat de ABS werd gerepareerd. Gelieve advies.

#2 ·
Zo niet, dan zou het heel goed te maken kunnen hebben met de ABS-module, niet met de actuator zelf, maar zeker met de geĂŻntegreerde elektronica die kijkt naar de ABS-signalen die van de wielen komen en de computer van de motor vertelt wat er aan de hand is. Als ik u was, zou ik terugschreeuwen naar de dealer en hierop terugkomen... wat houdt de offerte van $1000 precies in, bijvoorbeeld, zo niet delen van het ABS-systeem? Misschien wilt u ook Nissan USA bellen, want u zit waarschijnlijk dicht bij het einde van de garantie.

#3 ·
Mijn ABS-actuator is vervangen op mijn Nissan Maxima uit 2017 vanwege een terugroepactie. Nu branden mijn slipindicatorlampje en mijn voorste noodremsysteemlampje. De slipindicator brandt constant en het voorste noodremlampje gaat branden zodra ik ongeveer 20 mph bereik. Mij wordt verteld dat het vervangen van de ABS-actuator hier niets mee te maken heeft, maar de lampjes gingen pas branden nadat de ABS-actuator was vervangen. Heeft iemand hier kennis van? Mij is meer dan duizend dollar geoffreerd om dit probleem te repareren. Mijn auto heeft pas 52.800 mijl gereden en ik heb geen problemen gehad met mijn auto totdat de ABS werd gerepareerd. Gelieve advies.
Klinkt niet goed voor mij. Geen problemen, dan terugroepactie gedaan, dan heb je ineens overal lampjes?! Kijk even naar het remvloeistofpeil... gewoon om er zeker van te zijn dat dat niet het probleem is.

Zo niet, dan zou het heel goed te maken kunnen hebben met de ABS-module, niet met de actuator zelf, maar zeker met de geĂŻntegreerde elektronica die kijkt naar de ABS-signalen die van de wielen komen en de computer van de motor vertelt wat er aan de hand is. Als ik jou was, zou ik terugschreeuwen naar de dealer en hiertegen protesteren... wat houdt de offerte van $ 1000 precies in, bijvoorbeeld, zo niet onderdelen van het ABS-systeem? Misschien wil je ook Nissan USA bellen, want je zit waarschijnlijk vrij dicht bij het aflopen van de garantie.
Bedankt. Ik heb de offerte van 1000 in twijfel getrokken en kreeg te horen dat het was om een sensor te vervangen. Ik heb contact opgenomen met Nissan USA en ze hebben een zaaknummer toegewezen en bellen me binnen 24 uur terug. Ik heb de auto bij de dealer achtergelaten tot ik van Nissan hoor.

#4 ·
Duimen dat Nissan dit voor u oplost. Laat ons de uitkomst weten!

#5 ·
Duimen dat Nissan dit voor je oplost. Laat ons de uitkomst weten!
Bedankt. Nissan heeft net gebeld en ik ben misschien wel de pineut, want ze zei tegen mij dat ze contact opnemen met de dealer en moeten vertrouwen op wat ze zeggen, omdat zij de experts zijn. Met andere woorden, ik ben de pineut. Dit wordt absoluut de laatste Nissan die ik ooit zal kopen.

#6 ·
Nee. Heeft u een schriftelijke offerte voor deze sensor die vervangen moet worden? U moet Nissan tegenspreken en uitleggen dat uw auto perfect werkte vóór de terugroepactie en dat dit zal worden bevestigd door de dealer, aangezien zij eventuele grote problemen met uw auto zouden hebben opgemerkt voordat ze met de werkzaamheden begonnen. Aangezien dat nergens in uw dossier zal worden vermeld, als u kunt aantonen dat er tijdens de service met de sensor is geknoeid... dan denk ik dat u minstens een been en de helft van een been heeft om op te staan om het zonder kosten voor u te laten repareren.

#7 ·
Nee. Heeft u een schriftelijke offerte voor deze sensor die vervangen moet worden? U moet Nissan tegenspreken en uitleggen dat uw auto perfect werkte vóór de terugroepactie, en dat dit zal worden bevestigd door de dealer, aangezien zij eventuele grote problemen met uw auto zouden hebben genoteerd voordat ze met de werkzaamheden begonnen. Aangezien dat nergens in uw dossier zal worden vermeld, als u kunt aantonen dat de sensor tijdens de service kon zijn beïnvloed... dan denk ik dat u minstens een been en een halve voet heeft om te staan met betrekking tot het zonder kosten voor u laten repareren.
Ik ben het gaan ophalen, aangezien Nissan USA zei dat het 3 dagen zou duren voor een volledig onderzoek. Ik ontving een schriftelijke offerte van meer dan 1400,00 dollar. Op mysterieuze wijze waren er geen waarschuwingslampjes toen ik in mijn auto stapte en ik heb erin gereden en de lampjes zijn niet meer teruggekomen. Natuurlijk zeggen ze dat ze niets hebben gedaan, maar de lampjes waren meer dan een week aan nadat ze de terugroepactie hadden uitgevoerd. Hopelijk krijg ik geen problemen meer, maar wie weet. Hartelijk dank voor uw reactie.

#9 ·
Geweldig nieuws. Ik denk dat je die als een overwinning moet beschouwen :) Zou nog steeds graag willen weten wat ze dachten dat $1400 zou moeten kosten om te repareren :)

#13 ·
Het is iets dat me de afgelopen jaren heeft verrast. Ik heb een tijdje in het bedrijf daar gewerkt en de boeven waren er altijd op de onafhankelijke markt. Wat me nu verbaast, is het aantal officiële dealers dat blijkbaar heeft besloten dat oneerlijk zijn, niet alleen in verkooptechnieken, nu de manier is om geld te verdienen. Ze zijn nu zo bereid om letterlijk over alles tegen je te liegen dat het je de adem beneemt. Waar Trump ons toe heeft gebracht. Liegen is GOED, alleen idioten doen het niet. Waarheid is niet de waarheid.

#14 ·
Mijn slipindicatorlampje en mijn voorste noodremsysteemlampje branden. De slipindicator brandt constant en het voorste noodremlampje gaat branden zodra ik ongeveer 30 km/u bereik.
Laten we eens nuchter en logisch bekijken wat u heeft gemeld. 1. Het slipindicatorlampje brandt. Dit betekent dat de ABS-regeleenheid verschillende inputs ontvangt van de wielsensoren. Als de wielen met dezelfde snelheid draaien (plus of min tolerantie), genereren de rotorsensoren dezelfde 'toon' (frequentie) die de cpu vergelijkt om te zien of deze binnen de grenzen valt. Als u bijvoorbeeld remt en het linker voorwiel een olievlek raakt en slipt, daalt de toonfrequentie (naarmate het wiel vertraagt) en wanneer deze een vooraf ingestelde limiet overschrijdt, geeft de ABS-regeleenheid een signaal aan de actuator om de remdruk op dat wiel te verminderen en pulseert het rempedaal om feedback aan de bestuurder te geven. Een mogelijke oorzaak van deze fout na een terugroepactie zoals beschreven, kan zijn dat een sensor niet is aangesloten of fysiek verkeerd is geĂŻnstalleerd, waardoor de CAN wordt kortgesloten. 2. Het voorste noodremlampje gaat branden zodra ik ongeveer 30 km/u bereik Dit is niet verrassend. De ABS-controller ziet steeds meer afwijkende signalen van de sensoren en gaat ervan uit dat een van de wielen geblokkeerd is en wil dit omzeilen door de controle over de remmen over te nemen. Gelukkig is het systeem redelijk fail-safe en schakelt het in dit soort situaties standaard over op niet-ABS-remmen. Godzijdank hebben ze erachter gekregen wat ze hebben verknald, meer kan ik er niet over zeggen. U heeft geen commentaar gegeven over de tractiecontrole, maar ik vermoed dat deze ook is uitgeschakeld.

#15 ·
Wow. Ik weet dat dit laat is, maar ik heb net hetzelfde probleem ervaren met mijn 2016 Maxima. Dezelfde lampjes gingen branden op mijn dashboard, maar dan vóór de terugroepactie.

In eerste instantie had ik problemen met de rem/stoplichtschakelaar in de auto boven het rempedaal. De auto startte niet als ik de rem indrukte, maar ik kon de auto wel op afstand starten en hij schakelde over van afstand als ik de rem indrukte. Na een tijdje werkte zelfs de start op afstand niet meer (meteen). Ik moest in de auto zitten en herhaaldelijk op de rem trappen of gewoon wachten. Het was alsof er ergens kortsluiting in de bedrading zat. Na onderzoek naar het probleem bleek dat ik de rem/stoplichtschakelaar moest vervangen.

Ik heb de rem/stoplichtschakelaar vervangen, maar de nieuwe schakelaar te ver door het daarvoor bestemde gat geschroefd. De eerste keer blokkeerden de remmen en de auto vloog bijna in brand. Ik heb de hoogte van de schakelaar opnieuw afgesteld en de remmen blokkeerden niet (deze keer) of sleepten, en de lampjes voor Forward Emergency Braking en Slip Indicator gingen niet meer branden. Het probleem met de auto die niet van binnen en op afstand startte, verdween, maar kwam uiteindelijk terug. Nadat ik een telefoontje van de dealer had gekregen om een afspraak te maken voor dezelfde terugroepactie (Actuator), bracht ik de auto weg. Ze moesten een nieuw remlichtrelais onder de motorkap installeren om de auto te verplaatsen. Toen de reparaties waren voltooid, ging ik naar huis. Tijdens het rijden ging hetzelfde waarschuwingslampje branden dat u had ervaren, Forward Emergency Braking System. Ik bracht hem terug naar de dealer en vertelde hen dat het waarschuwingslampje niet was gaan branden vóór hun 'reparatie'. De monteur vertelde me dat de rem/stoplichtschakelaar verkeerd was afgesteld/geïnstalleerd (door mij). Ze wilden $135 alleen al om de schakelaar een centimeter naar buiten te schuiven (ik overdrijf niet). Ik nam de auto mee naar huis en stelde de schakelaar af door het daarvoor bestemde gat boven het rempedaal, ver genoeg om net contact te maken om de remmen te activeren. Ik ging met de auto rijden en mijn probleem was opgelost! Geen Forward Emergency Braking System-lampje meer!!!

Misschien heeft u een defecte rem/stoplichtschakelaar? U kunt ze kopen voor $10-$16. Natuurlijk, als u naar de dealer gaat, kunnen ze $30+ in rekening brengen.

#16 ·
Mijn ABS-actuator is vervangen op mijn Nissan Maxima uit 2017 vanwege een terugroepactie. Nu branden mijn slipindicatorlampje en mijn voorste noodremsysteemlampje. De slipindicator brandt constant en het voorste noodremlampje gaat branden zodra ik ongeveer 20 mph bereik. Mij wordt verteld dat het vervangen van de ABS-actuator hier niets mee te maken heeft, maar de lampjes gingen pas branden nadat de ABS-actuator was vervangen. Heeft iemand hier kennis van? Mij is meer dan duizend dollar aangeboden om dit probleem te repareren. Mijn auto heeft pas 52.800 mijl gereden en ik heb geen problemen gehad met mijn auto totdat de ABS werd gerepareerd. Gelieve te adviseren.
Ik heb ook een Nissan Maxima SL uit 2017 waarbij de abs-terugroepactie is verholpen en nadat ik mijn auto terugkreeg, schakelt mijn voorste noodremsysteem ongeveer 5-8 minuten na het rijden uit, waardoor ik ook geen cruise control kan gebruiken. Ik heb mijn service laten uitvoeren bij Tim Dalle Nissan in Orem, Utah. E-mail me op chris.ross369689@gmail.com als je wilt, zodat ik je informatie heb en we misschien samen kunnen vechten om het te laten repareren.

#17 ·
Ik betwijfel of de ABS-reparatie gerelateerd is aan de andere twee items. Uw probleem is nu met de regeleenheid voor de voorradar die zowel het noodremmen als de adaptieve cruise control regelt.

Ik stel voor dat u teruggaat naar de dealer om de fabricagedatum van de regeleenheid te laten controleren. Als deze deel uitmaakt van de defecte batch (en dat zijn er veel, vooral in het Murano-forum), zal deze naar mijn mening onder garantie worden gerepareerd.